Forgot your password?  

Resources for students & teachers

Dawson Turner
This eBook from the Gutenberg Project consists of approximately 249 pages of information about Account of a Tour in Normandy, Volume 2.
fulget; habitatoribus digna.  Ab Euro surgit Ecclesia, crucis effigie, cujus verticem obtinet Beatissima Virgo Maria; Altare est ante faciem lectuli, cum Dente sanctiss, patris Philiberti, pictum gemmarum luminibus, auro argentoque comptum:  ab utroque latere, Joannis et Columbani Arae dant gloriam Deo; adherent vero a Borea, Dyonisii Martyris, et Germani Confessoris, aediculae; in dextra domus parte, sacellum nobile extat S.  Petri; a latere habens S.  Martini oratorium.  Ad Austrum est S. Viri cellula, et petris habens margines; saxis cinguntur claustra camerata:  is decor cunctorum animos oblectans, eum inundantibus aquis, geminus vergit ad Austrum.  Habet autem ipsa domus in longum pedes ducentos nonaginta, in latum quinquaginta:  singulis legere volentibus lucem transmittunt fenestrae vitreae:  subtus habet geminas aedes, alteras condendis vinis, alteras cibis apparandis accommodatas.”]

[Footnote 12:  Allusions to the cultivation of the vine at Jumieges, as then commonly practised, may be found in many other public documents of the fifteenth century:  but we may come yet nearer our own time; for we know that, in the year 1500, there was still a vineyard in the hamlet of Conihoult, a dependence upon Jumieges, and that the wine called vin de Conihoult, is expressly mentioned among the articles of which the charitable donations of the monastery consisted.—­We are told, too, that at least eighteen or twenty acres, belonging to the grounds of the abbey itself, were used as a vineyard as late as 1561.—­At present, I believe, vines are scarcely any where to be seen in Normandy, much north of Gaillon.]

[Footnote 13:  In a charter belonging to the monastery, granted by Henry IInd, in 1159, (see Neustria Pia, p. 323) he gives the convent, “integritatem aquae ex parte terrae Monachorum, et Graspais, si forte capiatur.”—­The word Graspais is explained by Ducange to be a corruption of crassus piscis.  Noel (in his Essais sur le Departement de la Seine Inferieure, II, p. 168) supposes that it refers particularly to porpoises, which he says are still found in such abundance in the Seine, nearer its mouth, that the river sometimes appears quite black with them.]

[Footnote 14:  The following account of the destruction of the monastery is extracted from William of Jumieges. (See Duchesne’s Scriptores Normanni, p. 219)—­“Dehinc Sequanica ora aggrediuntur, et apud Gemmeticum classica statione obsidionein componunt....  In quo quamplurima multitudo Episcoporum, seu Clericorum, vel nobilium laicorum, spretis secularibus pompis, collecta, Christo Regi militatura, propria colla saluberrimo iugo subegit.  Cuius loci Monachi, sive incolae, Paganorum adventum comperientes, fuga lapsi quaedam suarum rerum sub terra occulentes, quaedam secum asportantes, Deo juvante evaserunt.  Pagani locum vacuum reperientes, Monasterium sanctae Mariae sanctique Petri, et cuncta aedificia igne iniecto adurunt, in solitudinem omnia redigentes.  Hac itaque patrata eversione, locus, qui tauto honoris splendore diu viguerat, exturbatis omnibus ac subuersis domibus, cA"pit esse cubile ferarum et volucrum:  maceriis in sua soliditate in sublime porrectis, arbustisque densissimis; et arborum virgultis per triginta ferme annorum curricula ubique a terra productis.”]

Follow Us on Facebook